עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> ויקרא
ויקרא          
 

פרשת ויקרא




פרשת צו


"וַיְדַבֵּר יְ-ה-וָ-ה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר, צַו אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו לֵאמֹר - זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה הִוא הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה עַל הַמִּזְבֵּחַ כָּל הַלַּיְלָה עַד הַבֹּקֶר וְאֵשׁ הַמִּזְבֵּחַ תּוּקַד בּוֹ. וְלָבַשׁ הַכֹּהֵן מִדּוֹ בַד וּמִכְנְסֵי בַד יִלְבַּשׁ עַל בְּשָׂרוֹ וְהֵרִים אֶת הַדֶּשֶׁן אֲשֶׁר תֹּאכַל הָאֵשׁ אֶת הָעֹלָה עַל הַמִּזְבֵּחַ וְשָׂמוֹ אֵצֶל הַמִּזְבֵּחַ. וּפָשַׁט אֶת בְּגָדָיו וְלָבַשׁ בְּגָדִים אֲחֵרִים וְהוֹצִיא אֶת הַדֶּשֶׁן אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה אֶל מָקוֹם טָהוֹר. וְהָאֵשׁ עַל הַמִּזְבֵּחַ תּוּקַד בּוֹ לֹא תִכְבֶּה וּבִעֵר עָלֶיהָ הַכֹּהֵן עֵצִים בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר וְעָרַךְ עָלֶיהָ הָעֹלָה וְהִקְטִיר עָלֶיהָ חֶלְבֵי הַשְּׁלָמִים. אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה"
 


פרשת שמיני



פרשת תזריע



פרשת מצורע



פרשת אחרי מות


הכהן ושני השעירים ביום הכיפורים/ציירה:אהובה קליין ©


פרשת קדושים



פרשת אמור



פרשת בהר


מצוות שמיטה/ ציירה:אהובה קליין ©


פרשת בחוקותי

 
 פרשת ויקרא
 פרשת צו
 פרשת שמיני
 פרשת תזריע
 פרשת בהר

פרשת מצורע

פרשתנו עוסקת בדרכי הטומאה והטהרה, מטומאת צרעת ועד טומאת זיבה. טומאת הזב נחשבת חמורה, והזב מטמא את הדברים שהוא בא עמם במגע. אומרת התורה: "וכלי חרש אשר ייגע בו הזב – יישבר, וכל כלי עץ – יישטף במים".

פרשת אחרי מות

פרשת 'אחרי' פותחת בתיאור סדר העבודה של הכהן הגדול ביום הכיפורים בבית המקדש [ובתקופה שהיו בני ישראל במדבר היה זה אהרן, אחיו של משה]: "וַיְדַבֵּר יְ-¬ה-וָ-ה אֶל מֹשֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אהרון

פרשת קדושים

בפרשתינו פרשת קדושים אנו מצווים על "אהבת ישראל". "אהבת ישראל" – פירושו לאהוב כל יהודי באשר הוא. ואופן האהבה היא, כמו שאתה אוהב את עצמך ומפנק את עצמך, כך גם אתה צריך האהוב ולפנק את השני.

פרשת אמור

בתחילת פרשת אמור מצויים ציוויי ה' למשה בנוגע לכהנים שבבני ישראל, הכהנים הם בניו של אהרן הכהן [אחיו של משה רבינו]. על הכהנים נאמר שהם 'זריזים למצוות' – כלומר, שיש להם חיבה יתירה לקיום מצוות ה'.

פרשת בחוקותי

"ונתתי שלום בארץ... והשבתי חיה רעה מן הארץ... (כו', ו') על פסוק זה יש במדרש מחלוקת בין רבי יהודה לרבי שמעון. רבי יהודה אומר: "מעבירן מן העולם". כלומר לא יהיו חיות רעות. רבי שמעון אומר: "משביתן שלא...

Go Back  Print  Send Page



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים