עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> סיפורים מבית חב"ד >> תודה מיוחדת לבית חב"ד הודו
 

 
העצורה לשלוחי חב"ד: "לא יודעת אם אי פעם אוכל להודות לכם"

 
אחרי שלושה חודשים שבהם שהתה בתנאים מגבילים בעיר מומביי שבהודו, שבה אתמול נורית טוקר, בת ה-23, לישראל. חזרתה התאפשרה לאחר שבית-המשפט במומביי ביטל אתמול את האישום נגדה. טוקר נעצרה במהלך בידוק ביטחוני במדינה לפני ארבעה חודשים, לאחר שבתרמילה נמצאו שלושה קליעים של M-16 - מזכרת משירותה הצבאי כקצינה. 'מעריב' מדווח כי שעות לפני חזרתה ארצה, הגיעה טוקר להודות לרב חנוך וליקי גכטמן, מנהלי בית חב"ד הודו במומביי שבו שהתה, והפך עבורה לבית בתקופה הזאת. "אני לא חושבת שאי פעם אוכל לגמול לכם על כל העזרה", אמרה להם.
 
כמעט שלושה חודשים אחרי שנעצרה בהודו, נורית טוקר חזרה הביתה. הישראלית בת ה-‏22 נעצרה לפני מספר חודשים בשדה התעופה הבינלאומי של מומבאי לאחר שבתיקה נמצאו מחסניות וקליעי רובה, ואתמול (יום ב') ביטל בית המשפט העליון במומבאי את סעיפי האישום נגדה. "מאושרת לחזור לארץ ישראל, טוב להיות בבית", אמרה טוקר, קצינה משוחררת מצה"ל, שתעדיף כנראה לשכוח את הטיול אחרי צבא שלה.

טוקר הודתה הבוקר להוריה, "שתמכו בי לאורך כל הדרך", לחבריה, לישראלים שסייעו לה בהודו ולאנשי בית חב"ד הודו בבומביי, "שהיו למשפחתי בתקופת שהותי הלא מתוכננת במומבאי. תודה לכל מי שעקב ודאג בשלושת החודשים האחרונים, טוב להיות בבית".

הוריה של נורית אמרו כי הם "מודים לכל האנשים הטובים שליוו אותנו לאורך כל התקופה, הן בהתעניינות והן בפעולה מעשית. במיוחד נתונה תודתנו לאנשים היקרים ממומבאי לייקי וחנוך גכטמן מבית חב"ד הודו, שטיפלו בנורית במסירות רבה והיוו לה בית חם. תודה גם לישראלים שחיים במומבאי ופתחו את ביתם בפניה. בשעתנו הקשה גילינו המון חום ואהבה שחיזקו אותנו במשך כל התקופה, שהייתה מלווה בעליות, במורדות ובחוסר ודאות".

באתר nrg דווח כי שעות לפני חזרתה ארצה, הגיעה טוקר להודות לבני הזוג חנוך וליקי גכטמן, מפעילי בית חב"ד הודו במומבאי שבו שהתה, והפך עבורה לבית בתקופה הזאת. "אני לא חושבת שאי פעם אוכל לגמול לכם על כל העזרה", אמרה להם.

 
 



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים