עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> במדבר >> פרשת בלק >> ממה פחד בלק?
 

 
ממה פחד בלק?


בלק והאתון ליד המלאך/ציירה: אהובה קליין©
 
"וירא בלק בן ציפור את כל אשר עשה ישראל לאמורי... וישלח מלאכים אל בלעם בן בעור.. ועתה ארה לי את העם... (פרק כב', פסוקים א' – ז')

על פסוק זה מבאר רש"י: אמורי, אלו שני המלכים סיחון ועוג שהם היו המלכים הכי חזקים באזור, וכל עמי האזור היו בטוחים שאף אחד לא יכול עליהם. באו בני ישראל, נלחמו בהם ונצחו אותם. כשבלק ראה שעם ישראל ניצח את העמים הכי חזקים הוא פחד מאוד מפניהם, ולא ידע מה לעשות, כיצד להתגונן מהם?

לכן הוא החליט להילחם עם בני ישראל מלחמה רוחנית, להזמין אליו את ה"חכם" של הגויים באותו הדור – בלעם, ושהוא יקלל את בני ישראל, הוא היה בטוח בנצחונו...

והנה בלעם מגיע לבלק אחרי לחץ שבלק מפעיל עליו ומתחיל מיד לעבוד על המטרה אליה נקרא – לקלל את בני ישראל. אך, במקום קללות יצאו מפיו רק דברים טובים על עם ישראל וברכות במקום קללות. כל נסיונותיו של בלעם לקלל כשלו, כאילו כח נסתר שולט על פיו, מה שאכן קרה, אלוקים שלט שליטה מוחלטת על פיו של בלעם שיוציא רק דברים טובים על עם ישראל, וכך כל תוכניותיו של בלק כשלו...

בשבוע זה אנו מציינים את יום י"ז בתמוז (יום שלישי). ביום זה נבקעה חומת ירושלים שמסמל את תחילת חורבן ירושלים ובית המקדש שאירע שלוש שבועות מאוחר יותר ב-ט' באב. לזכר מאורעות אלו אנו צמים ביום י"ז בתמוז וב-ט' באב. ובתקופה זו שבין י"ז בתמוז לתשעה באב אנו נוהגים מנהגי אבילות: לא מתחתנים, לא מסתפרים ולא שומעים מוזיקה.

תמיד יש קשר בין הפרשה שנקראת בשבת לימי השבוע. בפרשתינו הקללות נהפכו לברכות, כך אנו מקווים ומייחלים שימי האבלות האלו יתהפכו לנו לימי שמחה וששון במהרה בימינו, על ידי כך שמשיח יבוא ויגאל אותנו. כידוע שבימות המשיח ימים אלו ייהפכו לחגים, והימים בין י"ז בתמוז לתשעה באב יהיו ימי חול המועד.

 
 



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים