עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> סיפורים מבית חב"ד >> כיצד נפתח הבית חב"ד הראשון בהודו?
 


 
כיצד נפתח הבית חב"ד הראשון בהודו?

השליח הראשי להודו
החלוץ החסידי הראשון שהגיע להודו הוא הרב נחמן נחמנסון שליט"א וכך הוא מספר לנו על הרעיון שנולד:

בשנת תשנ"ה (1994) הייתי בשליחות בבנקוק שבתאילנד יחד עם הרב יחיאל ברוך אוירכמן. הרב יוסף יצחק קנטור שפעל עם הקהילה המקומית קרא לנו כדי לפתח מקום גם לישראלים. אנו פתחנו את המסעדה הכשרה לישראלים מתחת לבית חב"ד החדש לישראלים שפתחנו.

מידי יום ביומו קיימנו שיעורי תורה ומסיבות ברוח היהדות בבית חב"ד לישראלים, והרבה חבר'ה באו והתקרבו.

באחד הימים נכנס לבית חב"ד ישראלי שהגיע מיפן, הוא סיפר לנו שהוא מכיר את הרב יוסי גינזבורג וברצונו להרים תרומה של אלפיים דולר, אבל בתנאי שזה יהיה לציוד חדש. מיד ערכנו רשימה לדברים בסיסיים שצריך לבית חב"ד כמו: פקס, שולחן גדול, ומקרר. הישראלי הנ"ל לקח על עצמו את התפקיד של הקניה וכל העיניינים הנלווים, ואכן עוד באותו יום הכל היה בבית חב"ד.

באחד הימים נכנס לבית חב"ד בתאילנד חברי משכבר הימים, הרב מיקי נסרולאי ממילנו שבאיטליה. הוא הגיע לבנקוק לצורך מסחרו. בין היתר הוא סיפר לי על הפוטנציאל הגדול שיש בהודו בקירוב יהודים לאביהם שבשמים.

כמה ימים מאוחר יותר נסענו יחד הרב מיקי ואני לניו דלהי. ראיתי את המקום והחלטתי שפה אקים בית חב"ד הודו. הרב מיקי מיד תרם סכום ראשוני של אלפיים דולר.

אכן מיד התחלתי בפעילות. שכרתי מקום, תליתי שלטים בגסט האוזים המבשרים על בוא החב"דניקים להודו, ערכתי קבלות שבת וסעודות שבת. כך נפתח לו בהשגחה פרטית הבית חב"ד הראשון בהודו.

באחד הימים נכנס לבית חב"ד הודו בניו דלהי הישראלי שפגשתי בבנקוק ותרם לנו אלפיים דולר. הוא נכנס לבית חב"ד והופתע לראות שחב"ד כבשה גם את דלהי. למדנו ביחד הרבה תניא, ושמרתי איתו על קשר לאורך שהותו בניו דלהי.

לאחר מספר חודשים שהייתי בניו דלהי, חזרתי לארץ לרענון. בארץ הלכתי אליו ובקרתי אותו, המשכנו ללמוד יחד. באותה תקופה נפתחה הישיבה ברמת אביב, והוא היה התלמיד הראשון שלמד בישיבה...

 
 



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים