עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> סיפורים מבית חב"ד >> הנחת תפילין בחדר אמבטיה
 

 
הנחת תפילין בחדר אמבטיה

♦  למצולם אין קשר לסיפור

כשנמצאים בשליחות במקום כל כך ביזארי כמו הודו ובמיוחד בניו דלהי, שזו תחנת מעבר לישראלים, פוגשים כל מיני אנשים ונחשפים לדברים מעניינים.

כך למשל קרה לרב נחמן נחמנסון שליטא מבית חב"ד הודו בניו דלהי. וכך הוא מספר: יום אחד יצאתי מבית חב"ד הודו, ואז לפתע ניגשים אלי זוג ישראלים. הבחור שאל אותי: "איך חוזרים בתשובה"? כמובן, מיד חזרתי איתם לבית חב"ד הודו על מנת לשוחח איתם על אידישקייט. למדנו ביחד תניא והשפעתי עליהם שישמרו שבת לפחות בחמש דקות הראשונות של כניסת השבת. כמובן שהאישה תדליק נרות בכניסת השבת, ושלא יגעו בשום מוקצה ולא יעשו שום מלאכה. הבחור קיבל על עצמו להניח תפילין כל יום.

כשנפרדנו נתתי להם את הספרים 'לחשוב כיהודי' ו'פניני התניא' כדי שימשיכו ללמוד במסעם. וכך כל אחד המשיך בדרכו, אני בבית חב"ד הודו, והם בטיול.

כעבור כמה שבועות הזוג הנ"ל חזר לניו דלהי, כמובן שהזמנתי אותם לבית חב"ד הודו, והם שמחו לבוא וללמוד עוד ועוד.

בין הדברים הבחור הצעיר סיפר לי שהוא קיבוצניק באחד הקיבוצים בארץ. אביו הוא ממוצא רוסי, שבצעירותו שירת ב'יבסקציה' – המחלקה היהודית של הק.ג.ב. בברית המועצות. הוא היה מאוד רחוק מתורה ומצוות. ואז בקום המדינה הוא עלה לארץ והתיישב בקיבוץ. דווקא בקיבוץ בארץ התעוררה בקרבו השלהבת היהודית ורצה מאוד להניח תפילין. אך, הוא מאוד התבייש וגם פחד מתגובת החברים בקיבוץ, לכן היה מניח תפילין מידי יום בחדר המקלחת..... באין רואים.

הבן לקח את צעד אביו קדימה והחליט שהוא רוצה להכיר את היהדות מקרוב. לכן שלחתי יחד איתו מכתב לרב יוסי גינזבורג מהישיבה ברמת אביב, כדי שילמד שם. ואכן הבחור ישב ולמד בישיבה ברמת אביב, והבחורה למדה ב'מכון אלטע' בצפת.

לאחר תקופה של לימודים והתחזקות ביהדות הם הקימו בית נאמן בישראל.

 
 



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים