עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> סיפורים מבית חב"ד >> האור שבתניא
 
האור שבתניא
 


 


מספר לנו הרב נחמן נחמנסון שליט"א מבית חב"ד הודו בניו דלהי:

 
לכל שליח ושליח יש שיטה שבה הוא מקרב יהודים, יש כאלו שעושים התוועדויות, ויש כאלו שעושים ביקורי בית ומקרבים אחד על אחד. השיטה שלי היא: כל ערב אני מוסר שיעורים בספר ה'תניא' לישראלים בבית חב"ד הודו. כמובן כדי להביא את הישראלים לבית חב"ד הודו, צריך לתלות שלטים ב'גסט האוזים' שבמיין באזר. בדרך כלל יש תנועה של ישראלים בניו דלהי, ניו דלהי היא בעצם תחנת מעבר, ולכן אין ישראלים שנשארים יותר מיום יומיים בניו דלהי, כך שכמעט כל ערב יש פנים חדשות.
 
מאוד חשוב לי לשמור  קשר עם הישראלים, ולכן בסוף הערב אני מבקש מהם את כתובתם ופרטי התקשרות שלהם בארץ. ובביקורי בארץ אני מצלצל לכל אחד ואחד וממשיך לקרבם לתורה ומצוות ונותן להם ספרי חסידות, אמונה ומדע ואגרות קודש. מי שמתעניין ברצינות בלימודי יהדות אני מפנה אותו לישיבה ב'צפת' או לישיבה של ידידי הרב יוסי גינזבורג ב'רמת אביב'. כך קרבתי ליהדות בממוצע יהודי לשבוע!

ישנם כאלו שלא הסתדרו בחב"ד והמשיכו לישיבות אחרות כמו: 'אור שמח', 'שובו בנים', 'אור יקר'. אצל כולם ביקרתי ולמדתי איתם חסידות.

באחד הימים באמצע שיעור 'תניא' בבית חב"ד הודו בניו דלהי כשלמדנו בתניא על הימנעות מתאוות, התפרץ אחד הישראלים בשאלה: "כיצד אפשר להימנע מתאוות???
לאחר השיעור המשכנו שנינו ולמדנו לעומק את פרק ז' בספר התניא. הבחור הזה החליט להישאר כמה ימים נוספים בבית חב"ד הודו בניו דלהי. בימים אלו למדנו במרטון משותף את כל 53 הפרקים של תניא.

מניו דלהי הוא טס לאוסטרליה, שם פגש את השליח הרב שניאור שניאורסון שליט"א במלבורן והמשיך ללמוד איתו חסידות. מאז שנפגשנו בפעם הראשונה בבית חב"ד הודו הוא הקפיד על הנחת תפילין מידי יום, ולשמור את השבת בחמש דקות הראשונות של כניסת השבת.

לאחר שהות מה באוסטרליה, הוא חזר לניו דלהי. בבית חב"ד הודו בניו דלהי המשכנו בלימוד משותף. מלימוד למעשה, הוא קיבל על עצמו להקפיד על כשרות למהדרין, על כן הצטרף אלי לסעודות במשך היום. מזוננו היה מצות שנשארו מפסח וטונה בשימורים.

לפני חזרתו לארץ הוא נתן לי את אופנוע ה'אנפילד' שלו במתנה, מכרתי את האופנוע תמורת 400$ בערך.

בביקורי בישראל שכרתי מכונית וביקרתי את הבחור הנ"ל בביתו, ולקחתי אותו לישיבה ומאז הוא נהיה 'תמים' אמיתי. הוא נסע ל-770, למד כמה שנים והקים את ביתו עם חוזרת בתשובה שקירבנו בבית חב"ד הודו. כיום הוא מנהל בית חב"ד במרכז הארץ...

 
 



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים