עברית  |  English  |  

  ב"ה
 
 
 
 
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 

 

דף הבית >> חדשות >> 'פיגוע' בבית חב"ד הודו בומביי
 

 
הרב הולצברג ואשתו נהרגו במתקפה על בית חב"ד במומבאי


אנשי זק"א וחובשים ישראלים זיהו את גופותיהם של 6 בני ערובה במקומות שונים בבית, ולידן גופות המחבלים

הרב גבריאל הולצברג, אשתו רבקה וארבעה בני ערובה נוספים, נהרגו במתקפה על בית חב"ד הודו במומבאי. במשרד החוץ אישרו את הידיעה ומסרו כי הגופות שאותרו במקום הועברו לבית החולים לזיהוי סופי.

במשרד החוץ הוסיפו כי עדיין נמשכים החיפושים לאור אפשרות המצאותן של גופות נוספות במקום. במקביל, שוחחה שרת החוץ ציפי לבני עם מזכיר הממשלה עובד יחזקאל, והשניים הורו על הפעלת נוהל חבצלת שכולל ניהול פינוי ישראלים שנהרגו בחו"ל. בתוך כך, צוות של הרבנות יצא במוצאי שבת לטפל בפינוי הגופות.

כמה דקות לאחר השעה תשע בערב, שעון מומבאי, הורשו נציגי שגרירות ישראל בראשות הנספח הצבאי ואנשי זק"א להיכנס לבית חב"ד הודו במומבאי, לאחר שבשעות שקדמו לכך, עברו כוחות הקומנדו ההודי מקומה לקומה במבנה וטיהרו אותו ממחבלים ומטענים.
חיילי הקומנדו פרצו עם שחר לבניין מהגג לאחר שהונחתו עליו ממסוקים. במשך כל שעות היום, נשמעו חילופי ירי ופיצוצים מתוך הבניין הנמצא בשכונת קולובאר הצפופה.

במשך כל הזמן הזה לא יצא איש מהבניין. המחבלים ניסו להתגונן בירי וזריקת רימונים וההודים הצליחו לחסל אותם רק לקראת אחר הצהריים אחרי שלפחות חייל הודי אחד נהרג. במשך עוד כשלוש שעות, המשיכו חבלנים הודים לבצע פיצוצים מבוקרים כדי לטהר את הבית מרימונים ורק לאחר רדת החשכה, אישרו שהבית טוהר סופית. כעבור שעה קלה הורשו הנציגים הישראלים להיכנס לבניין.

גרם המדרגות היה כמעט הרוס לחלוטין מהלחימה העזה ובחלק מהחדרים, התפוררו הקירות מעצמת האש. אנשי זק"א והחובשים הישראליים זיהו עד מהרה את גופותיהם של חמשת הישראלים שנתפסו בבניין עם כניסת המחבלים ברביעי בלילה. לפחות גופה אחת נמצאה בבית הכנסת בקומה השנייה של המבנה. בקומה הרביעית נמצאו שתי גופות של נשים ועל יד המדרגות נמצאו גופותיהם של שני המחבלים.

הגופות הוצאו על ידי ההודים לבית חולים ממשלתי ועל פי הסכם שהושג בין משרדי החוץ של שתי המדינות, הם לא ינותחו אלא יוטסו לקבורה בישראל לאחר צאת השבת.

הלחימה הסתיימה בשאר הזירות במומבאי, מלבד במלון טאג' מהאל שם על פי החשד מתבצר עדיין מחבל אחד. 11 ישראלים ששהו באזור מומבאי טרם אותרו. שני הישראלים שהתבצרו במשך 36 שעות במלון אוברוי שבו הצליחו ההודים לחסל את המחבלים רק אחר הצהריים יצאו ללא פגע והוטסו הערב לבירה ניו דלהי בדרכם חזרה לארץ.


 

 
 



     
  בית חב"ד הודו  
     
לייבסיטי - בניית אתרים